هتل داد یزد

  • درجه هتل ۴ ستاره

معرفی

هتل داد یزد

مشخصات

هتل داد یزد
  • سال ساخت: ۱۳۸۰
  • تعداد طبقات: ۴
  • تعداد اتاق: ۸۸

مشخصات تماس

یزد، میدان شهید بهشتی، خیابان دهم فروردین، پلاک 214

قوانین و امکانات

هتل داد یزد
  • ساعت تحویل اتاق ۱۴
  • ساعت تخلیه اتاق ۱۲

امکاناتی که هتل دارد

اینترنت بی سیم
آسانسور
برق اضطراری
پارکینگ
تاکسی سرویس در هتل
حمل چمدان به اتاق و بالعکس
خشکشویی
خودپرداز
خدمات پزشکی
دفتر خدمات مسافرتی
روم سرویس 24 ساعته
پذیرش 24 ساعته
سالن کنفرانس
صبحانه بوفه
صندوق امانات
لابی
خدمات لابی
نمازخانه
تهویه مطبوع
حوله و دمپایی به تعداد نفرات
کمد دیواری همراه با جا لباسی
یخچال با مینی بار شارژ شده
سنسورهای دود یاب/ضد حریق
مسواک، خمیر دندان و صابون
استخر سر پوشیده
جکوزی
سونا
رستوران
کافی شاپ
سرویس بهداشتی در راهرو
خدمات خانه‌داری

نقد و بررسی

هتل داد یزد، که از سال 1386 به عنوان هتلی 4 ستاره پذیرای مسافران و گردشگران است، داستانی جالب دارد. اوایل قرن و در سال 1307، حاج عبد الخالق داد این مکان را با کاربری حمل و نقل کالا و مهمانپذیر بنا کرد که تا سال 1372 هم به فعالیتش ادامه می‌داد. سرانجام در سال 1380 مرمت و بازسازی این مکان آغاز شد تا امروز هتل داد به یکی از زیباترین هتل‌های سنتی در میان هتل‌های شهر یزد شناخته شود. این هتل تعداد 88 اتاق و سوئیت دلباز و روشن 1 تا 4 تخته در 3 طبقه دارد. و با پرسنل حرفه‌ای خود تلاش می‌کند تا اقامتی راحت و لذت‌بخش را از شهر مهمان‌نواز یزد به یادگار داشته باشید.
در معماری یگانه‌ی هتل داد با سبک ایرانی - یزدی، از ترکیب آجر و کاه‌گل، از مصالح مورد استفاده کویرنشینان در گذشته، طاق‌نماها، قوس‌ها، و نورگیرهای زیبا در قسمت‌های متفاوت بنا استفاده شده است. یکی از معماری‌های مورد استفاده در بناهای شهرهای کویری و یزد، گودال باغچه است که در هتل داد یزد جلوه‌‌ای خیره‌کننده و منحصر به ‌فرد را در محوطه هتل به‌وجود آورده. از امکانات و خدمات با کیفیت هتل داد می‌توان به تالارهای برگزاری همایش و جشن، دو رستوران با غذاهای ایرانی و گیاهی، کافه‌ی فضای باز در مکانی دلنشین، فروشگاه صنایع دستی، استخر، سونا، جکوزی، و ماساژ نام برد.
هتل داد در بافت تاریخی شهر یزد و در نزدیکی اماکن تاریخی و دیدنی مانند آتشکده زرتشتیان یزد، میدان امیرچخماق، مسجد جامع، موزه آب، زندان اسکندر و محله تاریخی فهادان قرار دارد.