تور ویژه بانکوک + پاتایا

تور شگفت انگیز بانکوک + پاتایا

جزییات تور

شهر مبدأ: تهران
محل حرکت تور: فرودگاه امام خمینی (تهران)
درجه سختی: سبک
محدوده سنی: ۶۵-۵
خدمات تور: تور ویژه و ترکیبی بانکوک + پاتایا


* اقامت ۷ شب و ۸ روز ***
💰 ۴۵۰۰۰۰۰۰ تومان
✈️ ماهان

بانکوک ۴ شب
پاتایا ۳ شب


بانکوک ( ۴ شب ) – پاتایا ( ۳ شب )

خدمات:
بلیط رفت و برگشت – ویزا - ترانسفر فرودگاهی – هتل با صبحانه - بیمه مسافرتی با سقف ۱۰،۰۰۰ یورو با پوشش کرونا

پرواز و ھتل چارتر و غیر قابل استرداد می باشد
ھمچنین پرداخت ۶۰ %مبلغ تور ھنگام ثبت نام الزامی است


📌 با توجه به نوسانات قیمت ارز، خواهشمند است قبل از رزرو تور با واحد فروش تماس حاصل فرمایید٫
بلیط رفت و برگشت
ترانسفر به فرودگاه
ترانسفر به هتل
ویزای توریستی
تور لیدر فارسی زبان
ترانسفر بین شهری
اقامت در هتل
وعده غذایی
گشت شهری
بیمه مسافرتی

کشورهای مورد بازدید:

شهرهای مورد بازدید:

شرح

بانکوک

اختلاف ساعت با تهران: 3:30+

زبان رسمی: تایلندی

واحد پول: بات تایلند (THB)

نوع برق شهری: 220 ولت/ 50 هرتز (دوشاخه نوع A، B، C، F و تایلندی)

کد کشور: 66+

کد شهری: 2

شماره‌های اضطراری

پلیس:191

آمبولانس: 1669 (1664 فقط بانکوک)

آتش‌نشانی: 199

پلیس گردشگری: 1155

جهت رانندگی: چپ

فرودگاه: سووارنابومی (BKK)

آب و هوای بانکوک

بانکوک

مانند هر شهر گرمسیری، بانکوک هم دارای دو فصل خشک و بارانی است. در همه‌ روزهای سال هوای داغ را تجربه خواهید کرد. البته این هوا برای اغلب مردم قابل‌تحمل است. همچنین حتی در طول فصول خشک هم رطوبت قابل توجهی در هوا وجود دارد. گرم‌ترین ماه سال آوریل است و در تابستان به‌دلیل پوشش مداوم ابرها کمی هوا خنک‌ می‌شود. فصل خشک نیز از نوامبر تا آوریل به طول می‌انجامد و دسامبر و ژانویه هیچ‌گونه بارانی به زمین نخواهد نشست. فصل بارانی از ماه مه تا اکتبر طول می‌کشد و در این مدت معمولا طی دوره‌های کوتاه باران خواهد بارید. ماه‌های دسامبر و ژانویه بهترین زمان برای سفر به بانکوک محسوب می‌شوند، با این وجود بانکوک شهری مدرن به شمار می‌رود و به‌خوبی برای روزهای بارانی آماده شده است، بنابراین در هر موقع از سال می‌توان از این شهر دیدن کرد.

هزینه‌ های سفر به بانکوک

بانکوک

 

متوسط قیمت مواد غذایی

بانکوک

هزینه صبحانه مقرون به‌صرفه: بسیاری از هتل‌ها وعده‌ صبحانه را به رایگان ارائه می‌دهند، اما در صورت تمایل می‌توانید در غرفه‌های خیابانی یک وعده غذای مناسب را میل کنید. رستوران های بانکوک کمی گران‌تر هستند. (۳۰ تا ۱۲۰ بات)

هزینه ناهار مقرون به‌صرفه: غذافروشی‌های خیابانی در همه جا پیدا می‌شوند که غذاهای خوشمزه و ارزانی را هم سرو می‌کنند البته مراقب نوع غذایی که خرید می‌کنید باشید، بهتر است از محتویات آن‌ها کاملا مطلع شوید (۴۰ تا ۲۰۰ بات)

هزینه شام مقرون به‌صرفه: برای وعده‌ شام ارزان و خوب رستوران‌های محلی را پیشنهاد می‌دهیم. (۸۰ تا ۲۵۰ بات)

مک دونالد: ۸۰ بات

بانکوک

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقه‌مند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به‌ترتیب حدود ۲/۱۶۰ و ۱/۳۴۳ بات تایلند تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم‌مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب‌زمینی، پیاز و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ بیشتری بپردازید.

هزینه حمل و نقل عمومی

تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر: ۲۵۰ تا ۴۰۰ بات

قطار فرودگاه تا مرکز شهر: ۴۵ تا ۹۰ بات

۳ کیلومتر توک توک (نوعی موتور) در شهر: ۵۰ تا ۱۰۰ بات

ترن هوایی در شهر: ۱۵ تا ۵۲ بات

۳ کیلومتر تاکسی در شهر: ۶۰ تا ۱۰۰  بات

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

در غرفه‌های غذافروشی خیابانی غذا میل کنید.

مطمئن شوید هنگام سوار شدن در تاکسی تاکسی‌متر روشن باشد.

از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

برای جابه‌جایی به‌جای تاکسی از قایق و کانال‌های آب این شهر استفاده کنید.

جاهای دیدنی بانکوک

کاخ بزرگ (Bangkok Grand Palace)

کاخ بزرگ بانکوک

کاخ بزرگ مجموعه‌ای ارزشمند از ساختمان‌های سلطنتی است که قدمت قدیمی‌ترین بنای آن به قرن هفدهم میلادی باز می‌گردد. این مجموعه از قرن هجدهم میلادی تاکنون محل اقامت رسمی پادشاهان رسمی تایلند بوده است. در ساخت این مجموعه‌ چشم‌نواز به‌طرزی هنرمندانه سبک معماری سنتی تایلند با معماری اروپایی ترکیب شده است که همین موضوع ارتباط با این نوع معماری را آسان‌تر می‌کند. این مجموعه‌ ۴۹۹  هزار متر مربعی متشکل از چند سازه است که از این میان شاید مشهورترین آن‌ها معبد بودای زمردین باشد. به‌هیچ‌وجه دیدن این مجموعه‌ زیبا را از دست ندهید. در واقع سفر شما به بانکوک بدون تماشای آن تکمیل نخواهد شد.

معبد بودای خمیده (Wat Pho)

معبد بانکوک

وات فو یا معبد بودای خمیده درست در حوزه‌ جنوب کاخ بزرگ واقع شده است. این معبد فرصتی عالی برای آشنایی برای یکی از بهترین معابد تایلندی را در اختیار شما قرار می‌دهد. همان طور که از اسم معبد هم پیدا است، عمده شهرت آن به خاطر مجسمه‌ بودایی است که به حالت لمیده در آن قرار دارد. طول این تندیس عظیم ۴۶ متر است. این معبد به دستور شاه رامای اول ساخته شد و قدیمی‌ترین معبد بانکوک به شمار می‌رود. معبد مذکور مدت‌ها مکانی برای شفا بوده است و قرن‌ها قبل به خاطر داروخانه و دانشگاه اش شهرت داشت که هر دو به‌وسیله‌ “شاه رامای سوم” ساخته شد. شما می‌توانید در دانشکده‌ پزشکی سنتی معبد پاهایتان را ماساژ دهید، اما معمولا قیمت‌ها بالاتر از حد تصور خواهد بود. هزینه ورود به معبد ۱۰۰ بات می‌شود. ساعات به کار معبد نیز از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۶ عصر است.

وات آرون (Wat Arun)

وات آرون بانکوک

وات آرون بخشی از مجموعه‌ پیروزی است که قدمت آن به جنگ باستانی بین سیام سابق (نام قدیمی تایلند) و برمه باز می گردد. این معبد زیبا در غرب رودخانه “شائو فرایا” واقع شده است. پس از سقوط آیوتایا (پایتخت قدیمی تایلند) به دست برمه‌ای‌ها چیزی جز سنگ و خاکستر باقی نماند. اما ژنرال تاکسین و بازماندگان عهد بستند که تا هنگام طلوع دوباره خورشید رژه نظامی بروند و معبدی در آنجا بنا کنند. معنی نام معبد یعنی ” معبد سپیده دم” به‌خوبی مفهوم تاریخ نهفته پشت آن را نشان می‌دهد. اگر درست قبل از غروب آفتاب از معبد بالا بروید، می‌توانید چشم‌اندازی بسیار زیبا مشرف به رودخانه شائوفرایا تماشا کنید. فرصت دیدن این مجموعه‌ زیبا را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

معبد بودای طلایی

معبد طلایی

طی دهه پنجاه میلادی، کمپانی آسیای شرقی زمین‌های اطراف معبد را خریداری کرد. یکی از شرط‌های فروش زدودن پوشش گچی مجسمه بودا بود، برای این کار سعی کردن آن را با جرثقیل جابه‌جا کنند، اما مجسمه بیش از حد سنگین بود، بنابراین کابل نگهدارنده‌ آن پاره شد و تندیس سقوط کرد. این اتفاق در فصلی بارانی افتاد و صبح روز بعد هنگامی که راهبان از کنار آن می‌گذشتند، متوجه درخششی طلایی رنگ از میان گچ‌کاری‌ها شدند. پوشش گچی کنار رفته بود و تندیس ۳/۵ متری بودا با ۵/۵ تن طلای خالص نمایان شده بود. تمام تلاش‌ها برای ردیابی منشا این مجسمه‌های بسیار گران‌بها تاکنون بی نتیجه بوده است، اما گمان می‌رود قدمت آن به دوره‌ سوخوتای بازگردد.

آیوتایا (Phra Nakhon Si Ayutthaya)

آیوتایا

آیوتایا، پایتخت سابق تایلند تنها یک ساعت با ماشین از بانکوک فاصله دارد. این پایتخت قدیمی زمانی شهری پررونق و مرفه بود که اغلب معاملات تجاری تایلند در آن صورت می‌گرفت. آیوتایا تاجران و فرستاده‌های زیادی را از سراسر دنیا جذب و روابط دیپلماتیک نزدیکی با کشورهایی همچون پرتغال، چین، ژاپن و فرانسه داشت. روزگاری هنر و فرهنگ در این شهر رونق گرفت، اما امروزه به‌صورت آشکارا با وجود تعداد زیادی بنای زیبا و تزیین‌شده، این مکان به مقصد توریستی محبوبی تبدیل شده‌ است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در بیش از ۴۰۰ سال، آیوتایا از پایتخت پررونق تایلند، به خرابه‌ای غارت‌زده و به یغما رفته مبدل شد. ساکنان این شهر در سال ۱۷۶۲ میلادی توسط ارتش برمه‌، مجبور به فرار و ترک شهر شدند.

تجربه‌ یک جشنواره‌ تایلندی

بانکوک

بهتر است برنامه‌ سفرتان به تایلند را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که از زمان برگزاری جشنواره‌ها مطلع باشید. قابل‌توجه‌ترین جشنواره‌ها‌ی این کشور لوی‌کراتونگ (Loy Krathong) و Songkran هستند که در ماه نوامبر و آوریل برگزار می‌شوند. جشنواره یا فستیوال Songkran به‌عنوان جشن سال نوی تایلندی شناخته می‌شود و گذشته از معانی معنوی عمیقی که دارد، این جشنواره نوعی آب‌بازی فراگیر است که برای چند روز و نهایت یک هفته در برخی نقاط انجام می‌شود. جشنواره‌ لوی کراتونگ نیز کمی جدی‌تر است و به‌عنوان فستیوال نور شناخته می‌شود. این مراسم تجربه‌ زیبایی است که در آن، آسمان این کشور با نور صدها فانوس و کراتونگ (کلکی‌هایی ساخته شده از برگ موز) شناور درون آبراه‌ها و رودخانه‌ها روشن می‌شود.

موزه ملی و کاخ وانگ نا (National Museum & Wang Na Palace)

موزه ی بانکوک

اگر به تاریخ علاقه‌مند هستید، دست‌کم باید یک نیم روز را در موزه ملی بانکوک سپری کنید. تا اواسط دهه هفتاد میلادی موزه‌ ملی تنها موزه‌ تایلند به شمار می‌رفت که دلیل بزرگ بودن مجموعه‌اش را توجیه می‌کند. خوشبختانه، همه‌ نمایشگاه‌ها توضیحات و تورهای راهنمای انگلیسی دارند، بنابراین با خواندن آن‌ها و اطلاع از پیش زمینه‌ تاریخی آثار شگفت‌زده خواهید شد. کاخ قدیمی وانگ نا نیز به دستور “شاه رامای اول” ساخته شده است و می‌تواند مکان خوبی برای آشنایی بیشتر با فرهنگ و تاریخ تایلندی باشد.

بازارهای شناور 

بازار شناور بانکوک

بازارهای شناور بانکوک، از آن دست نقاطی است که احتمالا در هر راهنمای سفر و سایت مربوط به تایلند از آن نام برده می‌شود. امروزه، پس از اینکه تجار توجه‌شان را معطوف افزایش محبوبیت بازار در میان گردشگران کردند، تمرکزشان از غذا به‌سمت مردم محلی سوق پیدا کرد تا به‌عنوان یک جاذبه‌ توریستی عمل کند. با این حال، هنوز هم می‌توانید قایق‌های چوبی سنتی و رنگ و رو رفته‌ای را ببینید که پر از میوه‌های تازه‌ گرمسیری، سبزیجات و غذاهای محلی تازه هستند. اگر نگرانی چندانی بابت چانه‌زدن با فروشندگان ندارید و فقط می‌خواهید از بازار دیدن کنید، در یکی از تورهای راهنمای قایقی شرکت کنید. ثبت‌نام این تورهای قایقی برای بیشتر بازارچه‌های محبوب در آژانس‌های گردشگری بانکوک امکان‌پذیر است.

خیابان خائوسان (Khao San Road)

خیابان بانکوک

خیابان خائوسان را می‌توان بدنام‌ترین منطقه‌ توریستی بانکوک به شمار آورد که البته بیشتر بدنامی‌اش را مدیون شلوغ بودنش است. این محله مملو از مسافرخانه‌ها، فروشندگان مواد غذایی، غرفه‌های فروش لباس و مسافرانی از گوشه و کنار دنیا است. وارد شدن به این خیابان و خارج شدن از آن صبر بسیاری را می‌طلبد که از عهده‌ هرکسی بر نمی‌آید، چراکه جمعیت زیاد، بوی بد و موسیقی‌های آزار دهنده حتی صبر قوی‌ترین افراد را هم ممکن است لبریز کند. اما اگر صبور باشید آن را مکانی نسبتا جذاب خواهید یافت که می‌توان در آن تا حدود زیادی با فرهنگ روزانه‌ مردم این کشور آشنا شد و همچنین غذاهای بسیار خوشمزه‌ای را هم میل کنید.

پارک لامپینی (Lumpini Park)

پارک بانکوک

اگر وسط شلوغی شهر بانکوک دلتان برای یک فضای سبز مناسب و البته شلوغ تنگ شد، پارک لومپینی انتخاب مناسب شما خواهد بود. کلبه‌های چوبی مزین به گل‌های رنگارنگ و زیبا، سر و صدای کم با وجود شلوغی، مسیرهای قدم زنی زیاد، امکان قایق سواری، چندین حوضچه‌ آب و برگزاری کنسرت‌های فضای باز رایگان (بعد از ظهر روزهای یکشنبه) از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این پارک به شمار می‌روند.

ترمینال ۲۱

ترمینال 21

نام این مکان ممکن است ترمینال‌های مسافربری را در ذهن شما تداعی کند، اما ترمینال 21 در واقع یکی از مراکز خرید بانکوک است که در اقدامی جالب، هر طبقه از آن حال و هوای یکی از شهرهای بزرگ جهان را دارد. به‌طور مثال با ورود به طبقه‌  BTS station در پاریس خواهید بود. یک طبقه بالاتر بروید و خودتان را در توکیو خواهید یافت و طبقه‌ بالاتر از آن نیز به لندن اختصاص یافته است. کارائیب، سان فرانسیسکو و استانبول از جمله شهرهایی هستند که می‌توان فضای آن‌ها را در این مکان تجربه کرد.

 

پاتایا کجاست؟

پاتایا از شهرهای ساحلی زیبای تایلند است. این شهر کوچک در جنوب شرقی بانکوک قرار دارد. فاصله پاتایا تا بانکوک، پایتخت تایلند، ۱۶۵ کیلومتر است. پاتایا را سربازان آمریکایی مقیم در منطقه ایسان کشف کردند. سربازان با ورود به منطقه زیبای پاتایا، این مکان را برای استراحت و اقامت خود مناسب دیدند. پاتایا به‌تدریج به مرکز اقامت و تفریح سربازان آمریکایی خسته از جنگ تبدیل شد.

پاتایا با گذشت زمان و رفت و آمدها به این شهر و شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای ساحلی، به قطب گردشگری تایلند تبدیل شد. سواحل جذاب و فوق‌العاده پاتایا، حیات وحش، معابد متنوع، زمین‌های گلف و بازارهای آن از جاذبه‌های شگفت‌انگیز این شهر هستند.

تفریحات پاتایا

پاتایا مجموعه‌هایی جذاب و خارق‌العاده دارد و بخش عمده سرگرمی‌های آن را، تفریحات آبی تشکیل می‌دهند. قایق‌رانی، جت‌اسکی، قایق موز، ورزش‌های بادی، اسنورکلینگ و غواصی از جمله تفریحات آبی این شهر ساحلی زیبا هستند. تجهیزات لازم برای استفاده از تفریحات ساحلی پاتایا را از مغازه‌های آن منطقه اجاره کنید.  قایق موزی از تفریحات ساحلی پاتایا بسیار جذاب است. این نوع ورزش به‌دلایل ایمنی خاصی که دارد، برای کودکان زیر ۱۰ سال استفاده نمی‌شود.

تفریحات قایق رانی‌، جت اسکی، قایق موز، اسنورکلینگ، ورزش‌های بادی و غواصی در پاتایا  جریان دارد

کوه لارن یکی از جاهایی است که در آن امکانات لازم برای کمک به غواص‌های تازه‌کار را فراهم کرده‌اند. در این مکان تفریحی، کودکان با کمک مربی‌ها و غواص‌هایی که در آنجا حضور دارند از تفریحات آبی کوه لارن استفاده می‌کنند.

تفریحات پاتایا

امکانات لازم برای تفریحات موج‌سواری در پاتایا، در کوه ساحل ناکلوا و ساحل ونگ آمات فراهم شده است. در بین تفریحات آبی این منطقه، جت اسکی، ویندسرفینگ و پارازلینگ استاندارد، تفریحات محبوب گردشگران به شمار می‌روند. 

سواحل پاتایا

سواحل پاتایا

سواحل پاتایا چشم‌اندازی بسیار زیبا و فوق‌العاده دارند. محبوب‌ترین ساحل پاتایا، به سه منطقه شمالی، جنوبی و مرکزی تقسیم می‌شود. مساحت این ساحل چهار کیلومتر است و به‌دلیل شهرت جهانی که دارد؛ جمعیت زیادی از گردشگران را به خود جذب می‌کند. در سواحل پاتایا، امکانات لازم برای ورزش‌های آبی جت اسکی، پاراسلینگ و شنا فراهم است. رستوران‌های زیبا و لاکچری شهر، غذاهای موردعلاقه گردشگران را ارائه می‌کنند.

سواحل پاتایا

سواحل پاتایا همیشه پر از گردشگران است که از نقاط مختلف جهان به پاتایا می‌آیند و محیطی شلوغ و پرازدحام دارد. اگر شلوغی سواحل معروف پاتایا برای شما جذاب نیست، سواحل دیگر شهر را امتحان کنید. برای تفریح در سواحل پاتایا، لوسیون‌های ضدآفتاب، کلاه و عینک آفتابی جزو ملزومات حضور در این فضای جذاب است.

جاده‌های ساحلی پاتایا پر از فروشگاه‌ها و رستوران‌های فوق‌العاده برای استفاده گردشگران است و نیازهای آن‌ها را فراهم می‌کنند.

سوغات پاتایا

سوغات پاتایا

پاتایا بازارها و مراکز خرید متنوعی دارد که پاسخگوی هر سلیقه‌ای هستند و اجناس را با قیمت‌های مختلف، به گردشگران ارائه می‌دهند. هر جنسی که از بازارهای پاتایا با قیمت ارزان خریداری می‌کنید، کیفیت خوب و مناسبی ندارد؛ پس موقع خرید حواستان را جمع کنید.

فروشگاه‌های سوغات در خیابان بیچ رود (BeachRoad) و سکند رود (Second Road) قرار دارند. در این فروشگاه‌ها، ظروف سفالی، مجسمه بودا، حکاکی و لباس‌های تایلندی به فروش می‌رسند. خرید از این مغازه‌ها، آداب خاصی دارد که باید پیش از خرید، از آن مطلع باشید و به این موارد توجه کنید:

  • قیمت‌های سوغات پاتایا واقعی نیستند و بیشتر از قیمت اصلی به گردشگران ارائه می‌شوند.
  • یادتان باشد برای خرید سوغات، تخفیف بگیرید تا با قیمت بهتری خرید کنید.
پاتایا بازارها و مراکز خرید متنوعی دارد و اجناس خود را با قیمت‌های مختلف به گردشگران ارائه می‌کند

فروشگاه مایک ساپینگ یکی از فروشگاه‌هایی است که گردشگران با گشت‌وگذار در آن، سوغاتی‌های مورد نظر خود را می‌خرند.

رویال گاردن پلازا از دیگر فروشگاه‌های خرید سوغات است؛ در این فروشگاه‌، لباس‌های محلی تایلندی، لباس‌های مد روز، کفش، گوشی تلفن همراه، دوربین و کتاب‌های دو زبانه تایلندی-انگلیسی به فروش می‌رسد.

سوغات پاتایا

سوغاتی‌های دیگر پاتایا عبارت‌اند از:

  • ظروف چوبی، ظروف لاکی، ظروف سفالی، قلع و نقره.
  • صنایع دست‌ساز نیز شامل کیف‌های پارچه‌ای، عروسک‌های دست‌ساز و سنگ‌های گران‌قیمت و یشم می‌شوند.
  • پارچه‌های کتان و نخی، مجسمه‌های بودا و خدایان دیگر نیز سوغات‌هایی هستند که در مغازه‌های شهر پاتایا برای گردشگران به نمایش درمی‌آیند.
  • مجسمه خدایانی چون بودا و خدای شرقی شیوا در بین گردشگران محبوبیت زیادی دارد.
  • محصولات و ماکت‌هایی که به‌صورت خانه‌های چوبی هستند سوغات دیگری است که گردشگران آن را می‌پسندند.
  • برخی گردشگران مجسمه‌های مرمری بودا را به‌عنوان سوغات پاتایا خریداری می‌کنند.

غذاهای پاتایا

غذاهای پاتایا

اقوام تایلندی که در پاتایا ساکن شده‌اند، متنوع هستند و این شهر را به یک منطقه چندفرهنگی تبدیل کرده‌اند. وجود اقوام متنوع در پاتایا، سبب ایجاد تنوع غذایی در این شهر شده است. بیشتر ساکنان پاتایا از اهالی روستای ایسان هستند. اهالی این روستا، غذاهای خوشمزه‌ای دارند که آن‌ها را به پاتایا آورده‌اند و گردشگران از آن‌ها استقبال بیشتری می‌کنند. معروف‌ترین غذاهای پاتایا عبارت‌اند از:

سام تام یا سالاد پاپایا

سام تام

سام تام از معروف‌ترین غذا‌های پاتایا است که اصالت ایسانی دارد. اهالی پاتایا عاشق این غذا هستند. برای تهیه سام تام از سیر، لوبیا سبز، فلفل، گوجه و تکه‌هایی از میوه خام پاپایا استفاده می‌شود. این سالاد از ترکیب طعم‌های ترش، شیرین و معطر تشکیل می‌شود. برخی این سالاد را با خرچنگ شور، بادام زمینی و میگوی خشک شده دوست دارند. این غذا روی چرخ‌های فروشندگان خیابانی هم دیده می‌شود. احساس گردشگران به این غذا دو نوع است؛ برخی از آن‌ها به‌شدت این غذا را دوست دارند و بعضی دیگر که آن را امتحان کرده‌اند، حس بدی به غذا داشته‌اند.

تام یام گونگ یا سوپ معطر میگو

تام یام کونگ

تام یام گونگ، جزو غذاهای ملی کشور تایلند است. این غذا که در پاتایا طرفداران زیادی دارد از علف لیمو، برگ لیمو ترش، فلفل، گالانگال، سس ماهی و موسیر تشکیل شده است. طعم‌ها و ادویه‌های بسیار خوبی به این سوپ معطر اضافه می‌شود و آن را خوشبو می‌کند. میگوهای تازه محلی و قارچ‌های کهربایی تازه از مواد غذایی تشکیل دهنده این سوپ هستند. تام یام کونگ غذایی است که در اکثر رستوران‌های پاتایا برای گردشگران و مسافران شهر سرو می‌شود.

یام وون سن یا سالاد نودل شیشه‌ای

یام وون سن

سالاد یام وون از غذاهای معروف شهر پاتایا است که ماده اصلی آن را نودل شیشه‌ای تشکیل می‌دهد. این غذای خوشمزه جزو غذاهای رژیمی محسوب می‌شود و از سیر، پیاز، بادام‌ زمینی، میگوی خشک شده، کرفس چینی و برگ لیمو تهیه شده است. در این غذا مقدار زیادی فلفل استفاده می‌شود که به سالاد، طعمی ترش و بویی معطر می‌دهد. برخی یام وون را با میگوی سرخ شده می‌خورند.

پاد تای یا نودل‌های سرخ‌شده

پاد تای پاتایا

غذای پاد تای یا نودل سرخ شده، از غذاهای سنتی پاتایا محسوب می‌شود و پخت آن آسان است. برای تهیه این غذای لذیذ، از نودل‌های پهن، پیاز، تخم‌مرغ و گوشت استفاده می‌شود. بادام زمینی، پودر فلفل، لوبیای ترد، سس ماهی و شکر از جمله موادی هستند که در این غذا استفاده می‌شوند.

برنج چسبناک انبه

برنج چسبناک

برنج چسبناک انبه از دسرهای محبوب پاتایا است. این غذای بسیار ساده، با تکه‌های انبه و برنج چسبناک آماده می‌شود. برای تهیه این دسر از مواد تازه استفاده می‌کنند و روی آن را با سس غلیظی از نارگیل می‌‌پوشانند. تازه بودن این مواد، طعم آن‌ها را در غذا مشخص می‌کند. انبه‌های این دسر بسیار شیرین هستند و سس شکر آن‌ها را شیرین‌تر می‌کند.

هزینه‌های سفر به پاتایا

هزینه سفر به پاتایا

هزینه‌های شهر پاتایا نسبت به هزینه‌های ایران، گران‌تر و در مواردی حتی ۵۰ درصد بیشتر است. واحد پول تایلند بات است و پیش از سفر باید پول خود را به بات تبدیل کنید.

هزینه ویزا و بلیط پاتایا

هزینه‌های سفر به پاتایا شامل هزینه تهیه ویزای سفر و بلیط است. هزینه ویزای توریستی یکبار ورود تایلند ۴۰ یوروو هزینه ویزای توریستی چند بار ورود ۱۶۰ یورو است. گفتنی است زمان لازم برای صدور ویزا سه روز اداری و اعتبار ویزای توریستی از زمان دریافت مدارک سه ماه است. مسافران از تاریخ ورود که ۵۸ روز اجازه اقامت در تایلند خواهند داشت.

نکته قابل‌توجه اینکه هیچ پرواز مستقیمی به پاتایا وجود ندارد؛ کلیه پروازها به فرودگاه بین‌المللی بانکوک انجام می‌شود و گردشگران به‌صورت زمینی به پاتایا سفر می‌کنند. همچنین، در حال حاضر تنها پرواز مستقیم به تایلند توسط ایرلاین ماهان به‌صورت یک نوبت در هفته و روز سه‌شنبه انجام می‌شود.

هزینه‌های تفریح در پاتایا

هزینه تفریح در پاتایا

انگیزه اصلی گردشگران از سفر به پاتایا، تفریح و گردش است. هزینه‌های تفریح در پاتایا، بستگی به تنوع تفریحات این شهر دارد. هزینه تفریحات آبی و امکانات سواحل و تفریحگاه‌های پاتایا، متفاوت است. برخی تفریحات شهر و هزینه آن‌ها به این صورت است:

  • هزینه استفاده از پارک آبی رامایانا: ۱۱۹۰ بات
  • هزینه بازدید از دنیای دلفین‌ها: ۵۰۰ بات
  • هزینه پارک آبی کارتون نتورک آمازون در پاتایا: ۱۲۹۰ بات
  • هزینه بازدید از باغ گیاه‌شناسی نانگ نوچ: ۵۰۰ بات
  • هزینه بازدید از آکواریوم پاتایا: ۵۰۰ بات
  • هزینه استفاده از بانجی جامپینگ: ۲۵۰ بات

هزینه‌های حمل و نقل در پاتایا

سیستم حمل و نقل در پاتایا

هزینه‌های حل و نقل و جابه‌جایی در پاتایا، بسته به نوع وسیله نقلیه متفاوت است. پاتایا در ساعت‌های خاصی از روز، ترافیک سنگینی دارد. این ترافیک در زمان‌های بارش باران به اوج خود می‌رسد. در شهر ساحلی پاتایا، انواع وسیله نقلیه برای جابه‌جایی گردشگران در شهر وجود دارد.

  • اتوبوس‌های محلی، مسیرهایی دایره‌ای را طی می‌کنند و گردشگران با پرداخت ۲۰ بات از آن‌ها بهره می‌برند. مسیر حرکت این اتوبوس‌ها، بیشتر در بازار شناور پاتایا و سواحل جومتین است.
  • تاکسی از بهترین وسیله‌های جابه‌جایی در پاتایا است و هزینه استفاده از آن در پاتایا ۳۵ بات است.
  • وانت سانگسیو یکی دیگر از وسایل نقلیه رایج در پاتایا است که بیشتر در تور پاتایا برای گردشگران استفاده می‌شود. این وسیله نقلیه شبیه وانتی است که پشت آن سقف دارد و مسافران در آن می‌نشینند.
  • تاکسی موتوری در پاتایا یک وسیله حمل و نقل با قیمت مناسب است و بسیار سریع حرکت می‌کند.
  • اجاره ماشین و موتور در پاتایا یکی دیگر از گزینه‌هایی است که برای جابه‌جایی در شهر استفاده می‌شود. اجاره ماشین در این شهر از ۵۵۰ تا ۲۰۰۰ بات متفاوت است.

هزینه خورد و خوراک

هزینه خورد و خوراک در پاتایامنبع

پاتایا برای رفع نیازهای غذایی گردشگران، رستوران‌هایی متعددی را آماده کرده است که منوهایی متنوع را با قیمت‌های گوناگون ارائه می‌دهند.

  • هزینه غذا در رستوران‌های لوکس پاتایا، بین ۵۰۰ تا ۳۵۰۰ بات است. در این رستوران‌ها، غذای محلی و بین‌المللی سرو می‌شود.
  • هزینه غذا در رستوران‌های متوسط شهر، بین ۲۵۰ تا ۶۵۰ بات است. قیمت غذاهای این رستوران‌ها از رستوران‌های لوکس ارزان‌تر حساب می‌شود.
  • هزینه غذا در رستوران‌های کم‌خرج و ارزان پاتایا، بین ۵۰ تا ۱۵۰ بات است. این رستوران‌ها فست‌فودهای معروف و خوشمزه‌ای دارند که با قیمت ۱۵۰ تا ۲۷۰ بات به فروش می‌رسند. رستوران‌های ارزان پاتایا بیشتر در تورهای پاتایا استفاده می‌شوند.

هزینه خرید در پاتایا

هزینه خرید در پاتایا

یکی از بخش‌های هیجان‌انگیز سفر پاتایا، خرید است. خرید در سفر و خریداری سوغات برای بسیاری از گردشگران اهمیت زیادی دارد. اگر در سفر به پاتایا دنبال خرید اجناس برند هستید، بازارهای لوکس پاتایا را انتخاب کنید. اگر قصد دارید هزینه کمتری برای خرید بپردازید، بازارهای محلی پاتایا و فروشگاه‌های کمتر لوکس آن را برای خرید انتخاب کنید.

ویزای پاتایا

ویزای پاتایا

ویزای پاتایا انواع مختلفی دارد و شامل ویزای توریستی، ویزای تجاری و کار، ویزای دانشجویی و ویزای ترانزیت می‌شود. ویزای توریستی تایلند به نام ویزای مسافرتی و ویزای گردشگری نیز شهرت دارد، جزو ویزاهای رایج و محبوب تایلند محسوب می‌شود. با داشتن این ویزا می‌توانید گشت‌وگذار در پاتایا را تجربه کنید و از سفر خود لذت ببرید. این ویزا اگر توریستی باشد، مهلت آن ۳۰ روز و اگر مسافرتی باشد، ویزایی ۶۰ روزه محسوب می‌شود. ویزای ویژه توریستی تایلند نیز ۹۰ روزه صادر می‌شود. 

هزینه اقامت و قیمت هتل در پاتایا

هزینه اقامت هتل در پاتایا

یکی از هزینه‌های مهم سفر به پاتایا هزینه اقامت در این شهر زیبا است. انتخاب هاستل برای اقامت، هزینه کمتری دارد. اگر قصد دارید هتل‌های ارزان پاتایا برای اقامت را انتخاب کنید، هتل‌هایی که از ساحل فاصله دارند، بهترین گزینه‌ برای اقامت هستند.

  • هزینه یک شب اقامت در هاستل‌های پاتایا، بین ۲۸۵ تا ۳۷۰ بات است.
  • اتاق‌های خصوصی دو نفره هتل نیز هزینه‌ای در حدود ۴۵۰ تا ۹۵۶ بات دارند. اتاق‌های خصوصی هاستل‌ها مجهز به وای‌فای رایگان برای استفاده گردشگران هستند.

هتل ارزان در پاتایا

  • قیمت هتل دو ستاره پاتایا، بین ۲۰۰ تا ۲۰۰۰ بات است.
  • هتل‌های سه ستاره پاتایا، هزینه‌ای در حدود ۵۴۵ تا ۳۶۰۰ بات دارند.
  • قیمت هتل‌های چهار ستاره، از ۱۰۰۰ تا ۹۰۰۰ بات.
  • قیمت هتل‌های پنج ستاره ۲۸۰۰ تا ۱۶۰۰۰ بات است.
  • علاوه بر این هتل‌ها و هاستل‌ها، آپارتمان‌هایی نیز در سطح شهر است که برای استفاده گردشگران به کار می‌رود. هزینه اقامت در این آپارتمان‌ها ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ بات است.

جاهای دیدنی پاتایا

بیشتر جاهای دیدنی پاتایا به دنیای زیر آب گره خورده‌اند و برای گردشگران جذاب و شگفت‌انگیز هستند. برخی جاهای دیدنی این شهر ساحلی زیبا عبارت‌اند از:

دنیای زیر آب پاتایا

دنیای زیر آب پاتایا

دنیای زیر آب پاتایا آکواریومی زیبا است که بازدید از آن برای گردشگران، جذابیت بسیار دارد. این آکواریوم زیبا تونلی به طول ۱۰۵ متر دارد که با حضور در آن به دنیای اقیانوس‌ها می‌روید و تجربه‌ای شگفت‌انگیز نصیبتان می‌شود. این آکواریوم، بخش‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها مجموعه عروس‌های دریایی است که بزرگترین مجموعه در تایلند محسوب می‌‌شود. در این مجموعه حدود ۲۵۰۰ موجود دریایی زندگی می‌کنند.

طول تونل دنیای زیر آب پاتایا، ۱۰۵ متر است و در آن ۲۵۰۰ موجود دریایی زندگی می‌کند

در این آکواریوم، امکاناتی فراهم شده است تا کودکان بتوانند به موجودات دریایی چون ماهی‌ها، لاک‌پشت‌ها و کوسه‌ها غذا بدهند و از نزدیک با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. از دیگر جذابیت‌های دنیای زیر آب پاتایا، امکان غواصی بین ماهی‌ها و کوسه‌ها است که تجربه‌ای کم نظیر برای کسانی که اهل هیجان هستند را رقم می‌زند.

پارک آبی رامایانا

پارک آبی رایامانا

پارک آبی رامایانا وسعتی در حدود ۱۸۴ هزار متر مربع دارد و با ۵۰ سرسره و دیگر تفریحات آبی که دارد میزبان گردشگرانی است که از پاتایا بازدید می‌کنند. این مجموعه زیبا، جزو بزرگترین پارک‌های آبی تایلند محسوب می‌شود. در این مجموعه، یک استخر سرپوشیده برای کودکان تعبیه شده است.

گالری هنر در بهشت پاتایا در این مجموعه آبی، برای پیشگیری از آسیب به چشم و پوست بازدیدکنندگان، از مواد شیمیایی خطرناک استفاده نمی‌شود. در این استخرها از آب تمیز چاه‌های پارک استفاده می‌شود که با امکانات روز تصفیه می‌شوند.

گالری هنر در پاتایا

در گالری هنر در بهشت پاتایا، نقاشی‌های سه‌بعدی به نمایش درمی‌آیند. تبلور هنر در این نقاشی‌های سه‌بعدی، فاصله بین هنرمند و مخاطب را کاهش می‌دهد. این گالری در حدود ۱۰۰ اثر در حوزه‌های مختلف و با مضامین متفاوت را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند.

بودای بزرگ پاتایا

بودای بزرگ پاتایا

بودای بزرگ پاتایا، همان معبد بزرگ بودا است که مکانی مقدس برای بودایی‌ها محسوب می‌شود. این معبد روی تپه پراتومناک و بین پاتایا و ساحل جمتین قرار گرفته است. جنس مجسمه از طلا و ارتفاع معبد نیز ۱۸ متر است. این معبد از بین درختان نیز دیده می‌شود. اژدهایی که در دو طرف پله‌های معبد قرار دارند، چشم‌اندازی جذاب به بنا داده‌اند.

باغ استوایی

باغ استوایی

باغ استوایی نانگ نوچ یا باغ گیاه‌شناسی از دیگر زیبایی‌های پاتایا است. این باغ دو کیلومتر مربع مساحت دارد و امکان دسترسی به آن از طریق اتوبوس و تاکسی فراهم شده است. باغ استوایی، مرکز علمی بزرگی برای مطالعه روی گونه‌های سرخس نخلی است و برنامه‌هایی چون مراسم مذهبی برای استفاده گردشگران، نمایش هنرهای رزمی، ماساژ و… دارد. رستوران‌ها، باغ وحش، هتل و استخر اختصاصی این باغ از امکانات آن برای بازدید هستند.

بازار شناور پاتایا

بازار شناور پاتایا

در بازار شناور پاتایا صنایع دستی این شهر از طریق قایق‌های شناور و فروشگاه‌های کنار رود به فروش می‌رسد. در بازار شناور پاتایا غذاهای خیابانی نیز فروخته می‌شود. تام یام، انواع نودل و شیرینی‌های تایلندی نمونه‌ای از این دست هستند.

مرکز فستیوال پاتایا

مرکز فستیوال پاتایا

مرکز فستیول پاتایا در جاده ساحلی پاتایای جنوبی قرار دارد. این مرکز خرید، کار خود را در سال ۲۰۰۹ میلادی آغاز کرد و بلندترین نوار ساحلی پاتایا شد. در این مرکز ۳۰۰ فروشگاه قرار دارد که برندهای پوشاک معروف جهان در آن‌ها ارائه می‌شود. البته در تعدادی از فروشگاه‌ها لوازم الکترونیکی و زیورآلات نیز در آن‌ها به فروش می‌رسد. این مرکز خرید به رستوران مجهز است و غذاهای مختلف بین‌المللی در آن برای گردشگران سرو می‌شود. امکانات تفریحی نیز در این فستیول برای گردشگران فراهم است.