چه کفشی برای طبیعتگردی مناسب است؟

گشت و گذار و تفریح یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کارهایی است که توریست‌ها در طول سفر خود انجام می‌دهند. چرا که هدف از مسافرت نیز همین است. برای اینکه بتوانید بدون کوچکترین مشکل و خستگی و با تمام انرژی خود از لحظه به لحظه سفر استفاده کرده و از تمامی جاذبه‌های توریستی مقصد گردشگری خود لذت ببرید، انتخاب کفش مناسب برای سفر از مهم‌ترین اقدامات پیش از سفر است. اما منظور از کفش مناسب چیست و چگونه می‌توان بهترین کفش سفر را برای خود انتخاب کرد؟ اگر شما نیز چنین دغدغه‌ای را پیش از سفر خود دارید در خواندن این مقاله همراه ما باشید تا با نکات مهم و کلیدی برای این منظور آشنا شوید.

 

اهمیت انتخاب بهترین کفش سفر

اغلب افراد وسیله‌های آرایشی، بهداشتی، لباس‌های متنوع و … بسیاری را برای سفر در چمدان خود قرار می‌دهند، حتی برای سفر به کنار دریا، فهرستی از وسایل ضروری سفر ساحلی تهیه می‌کنند و آنها را با خود می‌برند اما این حساسیت را کمتر در انتخاب کفش خود لحاظ می‌کنند. در حالی که کفش اصلی‌ترین وسیله‌ای است که در طول سفر مدام در انواع مکان‌های تفریحی با شما همراه بوده و تاثیر بسیار زیادی در راحتی و کیفیت گشت و گذار شما خواهد داشت. مثلا اگر تنها یک صندل را با خود به همراه داشته باشید، اما مقصد گردشگری شما منطقه‌ای سردسیر باشد قطعا در طول روزهای اقامت خود با ناراحتی مواجه خواهید شد؛ و یا به همراه داشتن کفش پاشنه بلند برای پیاده‌روی و گشت و گذار در بهترین مقاصد گردشگری جنوب شرق آسیا اصلا توصیه نمی‌شود. حال برخی از افراد چندین جفت کفش با خود به همراه می‌آورند اما در انتها تنها یک جفت آن را استفاده می‌کنند که این نیز کاری مناسب برای سفر شما نخواهد بود. چرا که هر چه چمدان شما در سفر سبک‌تر باشد، به راحتی می‌توانید به جابجایی و تفریح مشغول شوید. پس هرگز نباید اهمیت انتخاب کفش مناسب را در سفر نادیده گرفت. برای کمک به شما در این تصمیم بسیار مهم، چک لیستی تهیه کرده‌ایم که باید هنگام انتخاب بهترین کفش سفر در نظر داشته باشید.

نکات کلیدی در انتخاب بهترین کفش سفر

اکنون که با اهمیت کفش در سفر آشنا شده‌اید بهتر است دست به کار شده و بهترین گزینه را از جاکفشی خود انتخاب کرده و درون بهترین چمدان سفر خود قرار دهید. ما چند فاکتور را که باید هنگام تصمیم‌گیری برای بسته‌بندی در سفر در نظر بگیرید، تفکیک کرده‌ایم. مواردی که باید هنگام انتخاب کفش خود در نظر بگیرید عبارتند از:

از انتخاب کفش‌های نو بپرهیزید

توصیه می‌کنیم در انتخاب کفش برای سفر هرگز به سراغ گزینه‌های نو و کفش‌هایی که تا به حال نپوشیده‌اید نروید. چرا که با انتخاب کفش نو نمی‌دانید که چه چیزی در انتظار شما خواهد بود. اغلب افراد در روزهای اول با کفش‌ نو خود راحت نیستند و از مشکلاتی مثل ایجاد زخم در پشت پا شکایت می‌کنند. پس اگر قصد گشت و گذار و کمپینگ در مسافرت را دارید کفشی را انتخاب کنید که قبلا آن را پوشیده و با آن راحت هستید. فرض کنید شما به قصد کمپینگ به منطقه‌ای سفر می‌کنید، اگر شما در زمان جمع‌آوری وسایل ضروری کمپینگ کفش مناسبی برای این سفر برنداشته باشید، عملا سفرتان بی‌نتیجه خواهد بود و خاطره‌ای خوش از آن برایتان باقی نمی‌ماند.

راحت‌ترین کفش خود را انتخاب کنید

درست است که در سفر دوست دارید لباس‌های زیبا و متناسب با هم بپوشید، اما راحتی چیزی بسیار مهم‌تر از زیبایی در چنین شرایطی خواهد بود.برای همین هم کارشناس‌ها توصیه می کنند برای هر مکان، لباس مناسب حال خوبی را در سفر به شما منتقل می‌کند. مثلا با پوشیدن لباس مناسب سفر با هواپیما، هر چقدر زمان طولانی در سفر با تور خارجی باشید خسته نمی‌شوید. پس با در نظر گرفتن این نکته مهم، انتخاب کفش اصلی‌ترین موضوع سفر است که شما باید در نظر بگیرید و کفشی را انتخاب کنید که بعد از ساعت‌ها راه رفتن با آن هنوز هم حس راحتی داشته باشید.

به سراغ کفش‌های سبک بروید

کفش‌های درشت با بند شل و ول قطعا چیزی است که باید در طول سفر از پوشیدن آن‌ها اجتناب کنید. به خصوص اگر قصد دارید برای پیاده‌روی طولانی بروید و یا عازم مقاصد مناسب سفر با کودکان هستید این موضوع اهمیت دوچندانی پیدا خواهد کرد! کسانی که این توصیه را نادیده می‌گیرند در پایان روز احساس خستگی شدید و نیاز به یکی از انواع ماساژ تایلندی را در پاهای خود احساس می‌کنند.

به کیفیت و استحکام کفش خود اهمیت دهید

بدترین اتفاقی که می‌تواند در طول سفر پیش آید، این است که کفش‌های شما در میانه راه شکسته، کنده و یا پاره شده و شما مجبور شوید کفش‌های جدید بخرید. خرید کفش جدید در مسافرت نه تنها سبب از دست دادن زمان شده بلکه بودجه شما برای تفریح نیز کاهش خواهد داد. حتی ممکن است به دلیل آشنا نبود به موقعیت مورد کلاهبرداری در سفر قرار گیرید و خسارت جبران‌ناپذیری به شما متحمل شود.

کفشی را انتخاب کنید که با مقصد گردشگری شما متناسب باشد

مهم‌ترین و آخرین نکته‌ای را که بهتر است در انتخاب کفش سفر در نظر بگیرید، مقصد گردشگری است که قصد رفتن به آن را دارید. به عنوان مثال به همراه داشتن یک بوت گرم وقتی مسافر کشتی کروز هستید  بسیار نامتناسب خواهد بود. پس حتما اطمینان حاصل کنید که کفش شما می‌تواند با مقصدی که می‌روید و فعالیت‌هایی که در نظر گرفته‌اید مطابقت داشته باشد. در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

انتخاب بهترین کفش سفر متناسب با مقصد گردشگری

همان طور که گفته شد، جایی که قصد دارید به آنجا بروید باید به عنوان یک نکته مهم در هنگام انتخاب کفش در نظر گرفته شود. در این انتخاب باید انتظارات خود از سفر و تفریحاتی که قصد انجام آن‌ها را دارید نیز مورد توجه قرار بگیرند. در ادمه به بررسی چند نکته مهم در این مورد می‌پردازیم:

کفش مناسب برای تورهای شهری

یکی از پرطرفدارترین کارهایی که گردشگران در طول سفر خود تمایل به انجام آن را دارند، ملحق شدن به تورهای شهری است، معمولا با برنامه‌ریزی این تورها امکان اجاره خودرو هم وجود ندارد و پیاده‌روی طولانی پیش‌روی شماست، پس برای این منظور توصیه می‌کنیم یک جفت کفش داشته باشید که با آن بتوانید پیاده‌روی‌های طولانی را تحمل کنید. گزینه‌های پیشنهادی ما برای چنین تفریحی صندل یا کفش کتانی است که با اکثر لباس‌های شما هماهنگ باشد. یک جفت کتانی سفید یا مشکی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

کفش مناسب برای مسیرها یا زمین‌های ناهموار

اگر اهل سفرهای ماجراجویانه‌تری مثل کوه‌نوردی، کمپینگ و فعالیت‌های مشابه از این قبیل هستید، بهتر است تا کفش استانداردتری را به همراه داشته باشید. به عنوان مثال بوت‌های کوه‌نوردی با کفی‌های سنگین و زخیم بهترین گزینه پیشنهادی خواهند بود.

 

5/5 - (1 امتیاز)
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *